ΑΟΔΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΑ 1 ΚΑΙ 2

ΑΟΔΕ- ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ

Παράγραφος 1.1

1. Ποιος είναι ο ορισμός της επιχείρησης και ποια τα χαρακτηριστικά της;

2. Ποιοι είναι οι συντελεστές παραγωγής;

3. Για ποιο λόγο διαθέτουν οι επιχειρήσεις τα προϊόντα τους στην αγορά;

4. Ποια είναι τα κριτήρια ταξινόμησης των επιχειρήσεων;

5. Σε τι διακρίνονται οι επιχειρήσεις ανάλογα με το ιδιοκτησιακό καθεστώς;

6. Τι είναι δημόσιες επιχειρήσεις, τι ιδιωτικές, τι δημοτικές και τι μεικτές;

7. Με ποιες αρχές δικαίου λειτουργούν οι ιδιωτικές επιχειρήσεις;

8. Ποιος είναι ο αντικειμενικός σκοπός όλων των ιδιωτικών επιχειρήσεων;

9. Για ποιο λόγο οι ιδιωτικές επιχειρήσεις θεωρούνται κερδοσκοπικές οικονομικές μονάδες;

10. Ποια διάκριση υπάρχει στο δημόσιο τομέα;

11. Τι είναι οι δημόσιοι οργανισμοί;

12. Από τι αποτελείται η Κεντρική Διοίκηση;

13. Τι είναι τα Ν.Π.Δ.Δ. και τα Ν.Π.Ι.Δ.;

14. Ποιο είναι το κριτήριο διάκρισης των δημοσίων επιχειρήσεων από τους δημόσιους οργανισμούς; Δώστε παράδειγμα.

15. Με ποιους τρόπους μπορούν να δημιουργηθούν οι μεικτές επιχειρήσεις;

16. Πότε έχουμε μερική ιδιωτικοποίηση και πότε μερική κρατικοποίηση;

17. Σε τι διαφέρει η κοινωνικοποίηση από την κρατικοποίηση;

18. Στις μεικτές επιχειρήσεις ποιο δικαίωμα διατηρεί το κράτος;

19. Ποιες επιχειρήσεις θεωρούνται κερδοσκοπικές; Δώστε παράδειγμα

20. Σε τι αποβλέπουν οι μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί; Δώστε παραδείγματα.

21. Ανάλογα με τι ταξινομούνται οι επιχειρήσεις σε τομείς και σε κλάδους;

22. Ποιοι είναι οι τομείς παραγωγής;

23. Ποιες επιχειρήσεις ανήκουν στον πρωτογενή τομές παραγωγής;

24. Ποιες επιχειρήσεις ανήκουν στο δευτερογενή τομές παραγωγής;

25. Ποιες επιχειρήσεις ανήκουν στον τριτογενή τομές παραγωγής;

26. Με τι ασχολούνται οι φορείς του τριτογενή τομέα παραγωγής;

27. Από τι καθορίζεται ο κλάδος παραγωγής;

29. Ποιο είναι το επικρατέστερο κριτήριο στη διάκριση των επιχειρήσεων ως προς το μέγεθός τους;

28. Ποιους κλάδους παραγωγής γνωρίζετε;

30. Ως προς τον αριθμό των εργαζομένων πως χαρακτηρίζονται οι επιχειρήσεις;

31. Ποιες επιχειρήσεις θεωρούνται μεσαίες στην Ευρωπαϊκή Ένωση;

32. Ποιες επιχειρήσεις λέγονται μικρομεσαίες στην Ελλάδα;

33. Ανάλογα με την έκταση των δραστηριοτήτων πως χαρακτηρίζονται οι επιχειρήσεις;

34. Ποιες επιχειρήσεις θεωρούνται εθνικές και ποιες πολυεθνικές; Δώστε παραδείγματα.

35.Τι είναι οι οικονομίες κλίμακας;

36. Πως οι πολυεθνικές επιχειρήσεις αξιοποιούν τους συντελεστές παραγωγής στις χώρες εγκατάστασης;

37. Από ποια χώρα καθορίζεται η ανώτατη διοίκηση στις πολυεθνικές επιχειρήσεις;

38. Σε ποιες χώρες εγκαθίστανται οι πολυεθνικές επιχειρήσεις και πως λειτουργούν; Δώστε παράδειγμα.

Παράγραφος 1.2

1.Γιατί η επιχείρηση επιτελεί πολλές λειτουργίες;

2. Ποιες είναι οι σπουδαιότερες λειτουργίες της επιχείρησης;

3. Γιατί η επιχείρηση συνδυάζει και αξιοποιεί διάφορους συντελεστές παραγωγής;

4. Ποια δραστηριότητα της επιχείρησης αποτελεί την παραγωγική λειτουργία;

5. Τι περιλαμβάνει η παραγωγική λειτουργία;

6. Μία παραγωγική μονάδα είναι απαραίτητα και επιχείρηση;

7. Ποια είναι η διαφορά της επιχείρησης από την παραγωγική μονάδα;

8. Το Υπουργείο είναι παραγωγική μονάδα; Αν ναι, γιατί;

9. Τι καλείται εμπορική λειτουργία;

10. Τι περιλαμβάνει η εμπορική λειτουργία;

11. Ποιων τμημάτων της επιχείρησης αποτελεί αντικείμενο η εμπορική λειτουργία;

12. Τι καλείται οικονομική λειτουργία;

13. Ποιους ρόλους παίζει η επιχείρησης με την οικονομική λειτουργία;

14. Να αναπτύξετε την εμπορική και την οικονομική λειτουργία.

15. Δώστε σε σχεδιάγραμμα τις λειτουργίες της επιχείρησης και την αλληλεπίδρασή τους.

Παράγραφος 1.3

1.       1.Ποια είναι τα κοινωνικά στοιχεία της επιχείρησης ως κοινωνική οργάνωση;

2.       Ποια έννοια είναι απόλυτα ταυτόσημη με την κοινωνική οργάνωση;

3.       Τι εννοούμε λέγοντας κοινωνική ευθύνη των επιχειρήσεων;

4.       Τι περιλαμβάνει η κοινωνική ευθύνη των επιχειρήσεων;

5.       Τι είναι τα πράσινα στελέχη;

6.       Τι είναι ο κοινωνικός ισολογισμός;

7.       Ποια είναι η διαφορά του κοινωνικού από τον οικονομικό ισολογισμό;

 

Παράγραφος 1.4

1.       Τι εννοούμε όταν λέμε περιβάλλον της επιχείρησης;

2.       2. Ποιες κατηγορίες περιλαμβάνει το (επιχειρησιακό) περιβάλλον της επιχείρησης;

3.       Ποια στοιχεία ανήκουν στο εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης;

4.       Τι περιλαμβάνει το εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης;

5.       Με τι σχετίζεται το εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης;

6.       Ποιο πρωτεύοντα ρόλο παίζει το εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης;

7.       Τι λαμβάνει η επιχείρηση από το εξωτερικό της περιβάλλον και σε ποιες δραστηριότητες προβαίνει;

8.       Σε τι διακρίνεται το εξωτερικό περιβάλλον;

9.       Ποια στοιχεία δείχνουν την οικονομική κατάσταση μιας χώρας;

10.   Δώστε παράδειγμα του οικονομικού περιβάλλοντος στο χώρο της εκπαίδευσης και των αερομεταφορών.

11.   Να αναπτύξετε το τεχνολογικό περιβάλλον της επιχείρησης.

12.   Να αναπτύξετε το πολιτικό περιβάλλον της επιχείρησης.

13.   Να αναπτύξετε το νομικό περιβάλλον της επιχείρησης

14.   Να αναπτύξετε το διεθνές περιβάλλον της επιχείρησης.

15.   Τι είναι το πιστοποιητικό ISO;

16.   Να αναπτύξετε το κοινωνικό περιβάλλον της επιχείρησης.

17.   Να αναπτύξετε το πολιτισμικό περιβάλλον της επιχείρησης.

 

Παράγραφος 1.5

1.       Ποιος είναι ο λόγος λειτουργίας των επιχειρήσεων;

2.       Ποιες είναι οι βασικές επιδιώξεις της επιχείρησης;

3.       Τι εννοούμε με τον όρο αποτελεσματικότητα;

4.       Πως υπολογίζουμε την αποτελεσματικότητα στην πράξη; Δώστε παράδειγμα.

5.       Δώστε τον τύπο της αποτελεσματικότητας.

6.       Ποιο μέγεθος είναι συναφές με την αποτελεσματικότητα;

7.       Τι εκφράζει η αποδοτικότητα;

8.       Με τι μετριέται η αποδοτικότητα;

9.       Η έννοια της αποδοτικότητας στην Ελλάδα με ποια άλλη έννοια έχει ταυτιστεί;

10.   Δώστε τον τύπο της οικονομικής αποδοτικότητας

11.   Δώστε τον τύπο της οικονομικής αποδοτικότητας.

12.   Με ποια έννοια είναι στενά συνδεδεμένη η αποδοτικότητα.

13.   Ποια είναι η διαφορά αποδοτικότητας και παραγωγικότητας;

14.   Δώστε τον τύπο της παραγωγικότητας της εργασίας. Δώστε ένα παράδειγμα.

15.   Δώστε τον τύπο της παραγωγικότητας για οποιοδήποτε συντελεστή παραγωγής.

16.   Δώστε παράδειγμα μέτρησης της παραγωγικότητας στον τομέα των υπηρεσιών.

17.   Η υψηλή παραγωγικότητα συμβαδίζει με την αποτελεσματικότητα; Δώστε παράδειγμα.

18.   Η παραγωγικότητα αποτελεί σημαντικό μέγεθος σύγκρισης μεταξύ των χωρών;

19.   Τι σημαίνει ανταγωνιστικότητα και πως πετυχαίνεται;

20.   Με ποια έννοια συνδέεται η ανταγωνιστικότητα και πως;

21.   Πως μερικά προϊόντα φαίνονται καλύτερα από κάποια άλλα;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ  2

 

 Α. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑΣ

Παράγραφος 2.2 (2.2.1)

 1. Πότε εμφανίστηκε επιτακτική η ανάγκη της διοίκησης;

2. Από πότε συναντάται ο όρος διοίκηση στην Ελληνική γλώσσα και τι σημαίνει;

3. Σε ποιες αναφορές πέρα από την Ελληνική αρχαιότητα αναγνωρίζεται η σημασία της διοίκησης;

4. Πως αναφέρει τη Διοίκηση ο Σωκράτης;

5. Σχετικά με την εφαρμοζόμενη διοίκηση, τι υπήρχε στην αρχαία Ελλάδα;

6. Τι ορίζεται ως Διοίκηση;

7. Ποιο είναι το αντικείμενο της επιστήμης της Διοίκησης;

8. Από τι αποτελείται ο κάθε οργανισμός, πως υποστηρίζεται και τι επιδιώκει; Δώστε παράδειγμα.

9. Με ποιο τρόπο η διοίκηση του σχολείου επιτυγχάνει τους στόχους της.

10. Που είναι αναγκαία η διοίκηση;

11. Τι εφαρμόζει η διοίκηση για να επιτύχει ένα πρακτικό αποτέλεσμα;

12. Τι πρέπει να λαμβάνει υπόψην του αυτός που ηγείται;

13. Από που προέρχονται οι επιδράσεις στην εργασία του ηγέτη; Δώστε παράδειγμα.

Παράγραφος 2.3

1.       Τι πρέπει να διαθέτουν τα διοικητικά στελέχη;

2.       Που συμβάλλουν οι κατάλληλες γνώσεις, οι απαραίτητες ικανότητες και τα χαρακτηριστικά προσωπικότητας;

3.       Τι επιτρέπουν στο στέλεχος οι γνώσεις, οι ικανότητες και τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας να κάνει;

4.       Ποιος συνδυασμός στοιχείων προσδίδει στο στέλεχος την απαραίτητη Διοικητική προσωπικότητα;

5.       Τι σημαίνει Διοικητική προσωπικότητα;

6.       Από τι προσδιορίζεται η αναλογία των γνώσεων των διοικητικών στελεχών;

7.       Ποιες γνώσεις απαιτούνται στα κατώτερα ιεραρχικά επίπεδα και ποιες στα ανώτερα;

8.       Τι πρέπει να διαθέτει ένα διοικητικό στέλεχος;

9.       Τι πρέπει να διαθέτει ένα στέλεχος λογιστηρίου;

10.   Ποιες βασικές κατηγορίες ικανοτήτων διακρίνει ο ΚΑΤΖ;

11.   Να αναπτύξετε τις διανοητικές ικανότητες.

12.   Να αναπτύξετε τις ανθρώπινες ικανότητες.

13.   Να αναπτύξετε τις τεχνικές ικανότητες.

14.   Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας που συμβάλλουν στην αποτελεσματικότητα του διοικητικού στελέχους;

 

Παράγραφος 2.4

1.       Από τι εξαρτώνται οι απαντήσεις στην ερώτηση τι εννοούμε διοίκηση ή μάνατζμεντ;

2.       Ποιος είναι ο πλέον αντιπροσωπευτικός ορισμός του μάνατζμεντ;

3.       Από πότε υπάρχει το μάνατζμεντ ως λειτουργία και από πότε ξεκίνησε η συστηματική οργάνωση της γνώσης του;

4.       Ποιοι συνέβαλλαν με τις απόψεις και τους προβληματισμούς τους στην εξέλιξη του μάνατζμεντ;

5.       Ποιος υπήρξε ένας από τους θεμελιωτές της Οργάνωσης και Διοίκησης; Τι διαπίστωσε και τι πίστευε;

6.       Ποιος θεωρείτε ο θεμελιωτής της επιστημονικής Οργάνωσης και Διοίκησης στην Ευρώπη αλλά και ο πατέρας της θεωρίας της Διοίκησης; Που έδωσε μεγάλη σημασία στις αρχές του μάνατζμεντ και τι υποστήριξε;

7.       Ποιος ασχολήθηκε με τις μεθόδους έρευνας των κοινωνικών επιστημών και τι υποστήριξε;

8.       Ποιος ήταν ο συνεργάτης του Τέϊλορ, ως τι εργάστηκε , πάνω σε ποια θέματα και τι υποστήριξε;

9.       Πότε εμφανίστηκαν οι αμφισβητίες της θεωρίας του Τέϊλορ και πού εστιάζονταν οι κατηγορίες για το επιστημονικό μάνατζμεντ;

10.   Τι υποστήριζε η θεωρία που ονομάστηκε «κίνημα των ανθρωπίνων σχέσεων» και ποιοι ήταν οι κυριότεροι εκπρόσωποί της;

11.   Τι προέκυψε από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε μεγάλες βιομηχανικές επιχειρήσεις το 1920;

12.   Από πού αντλούν το επιστημονικό τους υπόβαθρο οι προσεγγίσεις των διαφόρων διαστάσεων του μάνατζμεντ και των οργανώσεων;

13.   Ποιες είναι οι βασικές λειτουργίες της διοίκησης;

14.   Τι σημαίνει αποτελεσματική διοίκηση;

15.   Με ποια λειτουργία συνδέονται οι λειτουργίες της αποτελεσματικής διοίκησης; Δώστε παράδειγμα αποτελεσματικής διοίκησης στο σχολείο. Οι λειτουργίες αυτές συνδέονται άμεσα με τη λήψη

 

Παράγραφος 2.5 (2.5.1, 2.5.2, 2.5.3)

1.       Πότε άρχισε η φιλοσοφία και η υιοθέτηση της έννοιας του μάρκετινγκ, που έδωσε έμφαση και πως εδραιώθηκε τα επόμενα χρόνια;

2.       Μπορεί να διατεθεί κάποιο προϊόν ή υπηρεσία σήμερα χωρίς τη συμβολή του μάρκετινγκ;

3.       Η συμβολή του μάρκετινγκ είναι δαπανηρή; Το κόστος από τις δραστηριότητες του μάρκετινγκ πόσο επιβαρύνει τη τιμή πώλησης των προϊόντων;

4.       Που επιδρά το μάρκετινγκ και τι επηρεάζει;

5.       Ποιες είναι οι τεχνικές που υποδεικνύονται από το μάρκετινγκ;

6.       Ποια είναι η ευρύτερη αντίληψη ως προς την εφαρμογή της έννοιας του μάρκετινγκ από οργανισμούς ή κοινωνικές ομάδες που διαθέτουν κάποιο προϊόν;

7.       Ποιες ενέργειες περιλαμβάνονται στο μάρκετινγκ;

8.       Τι συνδέει το μάρκετινγκ και τι επηρεάζει;

9.       Στη σημερινή εποχή ποια είναι η πρόσθετη αποστολή του μάρκετινγκ;

10.   Πως χρησιμοποιείται ο όρος μάρκετινγκ από οργανισμούς, επιχειρήσεις και ιδρύματα;

11.   Τι μπορεί να ορισθεί ως μάρκετινγκ;

12.   Πως εκφράζεται η φιλοσοφία και το περιεχόμενο της λειτουργίας του μάρκετινγκ;

13.   Τι περιλαμβάνει το μίγμα μάρκετινγκ;

14.   Τι είναι το μίγμα μάρκετινγκ;

15.   Ποιες είναι οι μεταβλητές που συνιστούν το μίγμα μάρκετινγκ;

16.   Ποια στοιχεία περιέχει το προϊόν, η τιμή, η διανομή και η προώθηση του μίγματος μάρκετινγκ;

Παράγραφος 2.6

1.       Ποιο είναι το αντικείμενο λειτουργίας των πωλήσεων;

2.       . Πότε μετατρέπεται σε χρήμα η αξία του προϊόντος ή της υπηρεσίας και τι βελτιώνει;

3.       Με ποιους τρόπους διανέμεται το προϊόν στους καταναλωτές; Τι είναι άμεση πώληση και τι έμμεση;

4.       Από τι εξαρτάται η επιτυχής πώληση;

5.       Σε τι συμβάλλουν οι προσωπικές πωλήσεις;

6.       Ποια είναι η διαφορά της προσωπικής πώλησης από τις μαζικές πωλήσεις και την προώθηση;

7.       Με ποιες άλλες λειτουργίες συνεργάζεται η λειτουργία της πώλησης;

8.       Τι θα πρέπει να προσδιορισθούν για να αναπτυχθούν οι πωλήσεις;

9.       Ποια βασικά στάδια περιλαμβάνει η διοικητική διαδικασία των πωλήσεων;

10.   Τι περιλαμβάνει ο προγραμματισμός ως βασικό στάδιο της διοικητικής διαδικασίας των πωλήσεων;

11.   Τι περιλαμβάνει η υλοποίηση ως βασικό στάδιο της διοικητικής διαδικασίας των πωλήσεων;

12.   Τι περιλαμβάνει η αξιολόγηση ως βασικό στάδιο της διοικητικής διαδικασίας των πωλήσεων;

13.   Ποιες ενέργειες συνδέει η αξιολόγηση;

14.   Σε τι συντελεί η επαναπληροφόρηση;

Παράγραφος 2.7

1.       Ποιο είναι το βασικό αντικείμενο της χρηματοοικονομικής διοίκησης;

2.       Ποιες βασικές αποφάσεις παίρνει η χρηματοοικονομική διοίκηση;

3.       Για ποιους λόγους τα χρηματοοικονομικά στοιχεία είναι χρήσιμα στη χρηματοοικονομική διοίκηση και την επιχείρηση;

4.       Ποιες επιμέρους λειτουργίες περιλαμβάνει η χρηματοοικονομική διοίκηση;

5.       Να αναπτύξετε τη λειτουργία του προϋπολογισμού.

6.       Να αναπτύξετε την ταμειακή λειτουργία.

7.       Να αναπτύξετε τη λογιστική λειτουργία

8.       Να αναπτύξετε τη λειτουργία της διαχείρισης κεφαλαίων.

9.       Τι καταγράφει ο οικονομικός προϋπολογισμός;

10.   Τι περιέχει η σύνταξη του προϋπολογισμού;

11.   Πότε τροποποιείται ο προϋπολογισμός;

12.   Ποιο είναι το αντικείμενο της ταμειακής λειτουργίας και τι παρακολουθεί;

13.   Από που μπορεί να έχει εισπράξεις η επιχείρηση;

14.   Ποιες πληρωμές πραγματοποιούνται από την επιχείρηση;

15.   Για ποιο λόγο απαιτούνται αυστηρές διαδικασίες και συστηματικός έλεγχος των εισπράξεων και πληρωμών της επιχείρησης;

16.   Ποιο είναι το αντικείμενο της λογιστικής λειτουργίας και τι διασφαλίζει;

17.   Που γίνεται η καταγραφή των λογιστικών πράξεων της επιχείρησης;

18.   Σε ποιες κατηγορίες ταξινομούνται οι επιχειρήσεις σύμφωνα με τη φορολογική νομοθεσία και τι υποχρεούνται να τηρούν και να εκδίδουν;

19.   Για ποιο λόγο η επιχείρηση έχει ανάγκη από διαθέσιμα κεφάλαια;

20.   Τι πρέπει να επιτυγχάνει η επιχείρηση με τη σωστή διαχείριση διαθεσίμων κεφαλαίων;

 

Παράγραφος 2.8

1.       Tι ρυθμίζει η λειτουργία της διοίκησης παραγωγής;

2.       Πως επιτυγχάνεται η λειτουργία της διοίκησης παραγωγής;

3.       Τι μπορεί να θεωρηθεί ως σύστημα παραγωγής;

4.       Να εξηγήσετε το σύστημα παραγωγής με σχεδιάγραμμα και χωρίς σχεδιάγραμμα. Δώστε παράδειγμα.

5.       Ποιος είναι ο ρόλος της διοίκησης στην παραγωγή;

6.       Ποιοι είναι οι αντικειμενικοί σκοποί της διοίκησης παραγωγής;

7.       Τι περιλαμβάνει ο σχεδιασμός ενός συστήματος παραγωγής;

8.       Με τι ασχολούνται οι δραστηριότητες της λειτουργίας της παραγωγής και σε ποιες κυρίως επιχειρήσεις αναπτύσσονται;

9.       Σε ποιες λειτουργίες της επιχείρησης ανήκει η ευθύνη επιλογής του τόπου εγκατάστασης της επιχείρησης;

10.   Σε ποια λειτουργία της επιχείρησης ανήκει η ευθύνη της κατάλληλης αξιοποίησης του χώρου παραγωγής της επιχείρησης;

11.   Με ποιο τρόπο γίνεται η κατάλληλη αξιοποίηση του χώρου παραγωγής;

12.   Ποια ερωτήματα εξετάζονται και απαντώνται με το σχεδιασμό της παραγωγής;

13.   Σε τι συντελούν τα ερωτήματα που απαντώνται κατά το σχεδιασμό της παραγωγής;

14.   Τι προσδιορίζει ο προγραμματισμός της παραγωγής;

15.   Σε μπορεί να διακριθεί ο προγραμματισμός της παραγωγής;

16.   Τι εξετάζει και τι δεν εξετάζει ο μακροπρόθεσμος προγραμματισμός;

17.   Τι εξετάζει ο βραχυπρόθεσμος προγραμματισμός και ποιο είναι το βασικό του χαρακτηριστικό;

18.   Τι διασφαλίζει ο έλεγχος της παραγωγής;

19.   Πότε πραγματοποιείται ο έλεγχος της παραγωγής;

20.   Ποιος είναι ο σκοπός του ελέγχου της παραγωγής;

21.   Γιατί ενδιαφέρει την επιχείρηση η ποιότητα των προϊόντων της;

22.   Ποιες ενέργειες πραγματοποιούνται αν ο έλεγχος της παραγωγής εμφανίσει αποκλίσεις;

23.   Σε τι διακρίνεται ο έλεγχος της παραγωγής και γιατί πραγματοποιείται ο καθένας;

24.   Τι είναι αποθήκη και ποιες ενέργειες πραγματοποιούνται στο χώρο της αποθήκης;

25.   Σε τι αποσκοπούν οι διαδικασίες συντήρησης και αντικατάστασης του μηχανικού εξοπλισμού;

26.   Πότε γίνεται η συντήρηση του μηχανικού εξοπλισμού;

27.   Γιατί έχει ιδιαίτερη σημασία ο έλεγχος του μηχανικού εξοπλισμού;

28.   Ποιες είναι οι συνέπειες από την έκτακτη διακοπή της παραγωγικής διαδικασίας λόγω βλάβης στο μηχανικό εξοπλισμός;

29.   Ποιες βασικές δραστηριότητες περιλαμβάνει η λειτουργία των προμηθειών;

30.   Στα πλαίσια της λειτουργίας των προμηθειών για ποιο λόγο συνεργάζονται όλες οι λειτουργίες της επιχείρησης;

Παράγραφος 2.9

1.       Σε ποια επιστήμη ανήκει ο κλάδος της διοίκησης ανθρωπίνων πόρων και τι ερευνά;

2.       Στις επιχειρήσεις σε ποιους ανατίθεται η διοίκηση των ανθρωπίνων πόρων;

3.       Ποιος είναι ο ρόλος του τμήματος της διοίκησης ανθρωπίνων πόρων;

4.       Ποιες είναι οι επιμέρους λειτουργίες της διοίκησης ανθρωπίνων πόρων;

5.       Με τι ασχολείται ο προγραμματισμός του ανθρώπινου δυναμικού και ποιες είναι οι βασικές του δραστηριότητες;

6.       Τι περιλαμβάνει η διαδικασία των προσλήψεων;

7.       Με ποιο τρόπο μπορεί να εκδηλωθεί το ενδιαφέρον της επιχείρησης για πρόσληψη των εργαζομένων;

8.       Πως πραγματοποιείται και τι επιδιώκεται με την εκπαίδευση και τι με την ανάπτυξη του προσωπικού;

9.       Πότε πραγματοποιούνται οι διαδικασίες των μεταθέσεων και των προαγωγών του προσωπικού;

10.   Με ευθύνη τίνος εξελίσσονται οι διαδικασίες των μεταθέσεων και των προαγωγών του προσωπικού;

11.   Από ποιους γίνεται η αξιολόγηση της απόδοσης των εργαζομένων, τι αξιολογείται και σε ποιους κοινοποιείται;

12.   Από τι εξαρτάται το επίπεδο αμοιβών των εργαζομένων;

13.   Ποιες δραστηριότητες περιλαμβάνονται στην κοινωνική και υγειονομική υποστήριξη των εργαζομένων;

14.   Τι φροντίζει και τι οργανώνει η διεύθυνση της επιχείρησης στα πλαίσια της κοινωνικής και υγειονομικής υποστήριξης των εργαζομένων;

15.   Ποιος είναι ο ρόλος της διεύθυνσης προσωπικού στις σχέσεις μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων και ποιες δραστηριότητες αναπτύσσουν;

16.   Ποιο κλίμα πρέπει να δημιουργείται από τη διεύθυνση προσωπικού ανάμεσα στους εργαζόμενους και τη διοίκηση αλλά και ανάμεσα στους εργαζόμενους;

 

 

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

 

 


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΑΟΔΕ ΚΕΦ. 1 ΚΑΙ 2 (3)

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ως 2.6 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ